utseende fixering?

matte kan suga nånting som jag inte har, jag ägnar min tid åt att diskutera en sak som jag märkte igår.
När jag och emelie satt och åt igår i farsta så upptäckte jag en sak.
En grupp med grabbar satt lite längre bort, så gick det förbi en jätte söt tjej, lagom långt ljusbrunt hår, verkligen jätte söt! hon bar ett par vanliga jeans en t-shirt och en everest jacka & ett par vanliga gympa skor. killarna reagerade inte på henne.
sen gick det förbi en tjej i en goose jacka, men högklackat, fixad upp till tänderna och sminket stod ut en cm ifrån ansiktet. hon såg hemsk ut. då reagerade killarna och började vissla efter henne.
överallt jag kollade när vi va där så märkte jag det, att killar inte "nöjer" sig med en tjej som ser normal ut, som inte går i högklackat en vanlig dag och inte sminkar sig varenda dag?
jag då? jag som inte kan gå i klackskor och trivs bäst i mjukisbyxor, leggins, låga skor & osminkad, och aldrig orkar fixa håret. kommer jag behöva leva ensamt resten utav mitt liv?
vart är världen påväg egentligen?
ifall det här är samhället som vi ska tvingas leva i så vill jag nog inte vara med längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0